Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Se eurovisionscenen in action!

Just nu har det där jobbet som ger mig en inkomst fräckheten att inkräkta rejält på tiden som amatörjournalist - men jag har inte särskilt svårt att trösta mig med att det nu är mindre en en vecka kvar innan jag är i Stockholm för att punktmarkera Eurovision Song Contest från insidan!

Från onsdag i nästa vecka blir det eurovision på heltid fram till finalen för min del, med heltäckande rapportering härifrån och i mina andra kanaler på Facebook, Instagram och Twitter!

Peppen blir knappast mindre av alla bilder från förberedelserna i Stockholm som droppar in i sociala medier just nu - som de första rörliga bilderna på den färdigställda scenen i Globen! Ljusdesignern Fredrik Jönsson beskriver den som rock'n'roll möter Eurovision för SVT och fortsätter: Vi har en väldigt definierad scenografi med skarpa kanter, starkt perspektiv och en stor LED-bakgrund i olika geometriska former. Oavsett vilken ljusrigg jag kompletterar den uppsättningen med, så måste den vara lika stark och ge samma uttryck till showen, därför kommer inspirationen från rockens stora ljusriggar från nittiotalet.

Globen sägs ha sjunkit fyra centimeter sedan scenbygget drog igång för en månad sedan - och jag ser sjukt mycket fram emot att bidra till att den sjunker en bit till nästa vecka!

Se eurovisionscenen in action! Reviewed by Pierre on 18:48:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.