Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Babsan till Melodifestivalen

Efter att Aftonbladet tidigare idag skrivit att Babsan alias Lars-Åke Wilhelmsson är klar för Melodifestivalen går nu SVT ut och bekräftar att det stämmer. Låten heter Ge mig en spanjor och av titeln att döma gissar jag att den snarare ligger i närheten av upphovsmannatrion Larry Forsberg, Sven-Inge Sjöberg och Lennart Wastessons tidigare mellobidrag La Dolce Vita och Hon kommer med solsken med After Dark respektive Östen me' Resten än Crazy in love som de ju skrev för Jill Johnson. Därmed är tretton av nästa års bidrag klara, du hittar dem alla här.

Så länge jag får placera Babsan och hennes spanjor i kategorin bidrag som inte i första hand finns med i tävlingen för att vinna tar jag emot henne med öppna armar - liksom alla bidrag som tillför lite umpa-schlager och nya poser och synkdansmoves för schlagerdansgolvet. De har blivit lite väl sällsynta i Melodifestivalen trots att de om ni frågar mig liksom hör till paketet.

Eftersom Babsan dessutom matchar färgschemat här i bloggen så fantastiskt så plockar jag in en bild också:
Media: Aftonbladet, SVT, SvD.
Babsan till Melodifestivalen Reviewed by Pierre on 16:48:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. hej där,,hittade hit då jag sökte bild på babsan, ja låten spelades nyss och jag kan inte göra annat än att gilla henne, glamdrottningen:) tyckte låten va rivig /mvh Marie

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.